Ana içeriğe atla

Eyvah ek gıdaya başlıyor!

Bebeği 6. ayını dolduran tüm annelerin "Eyvah bebeğim ek gıdaya başlıyor" dediğini duyar gibiyim.

Bizim de sürecimiz bu haklı feryat ile başladı elbette. Ama önce izninizle bir teşekkür faslı yapmam gerekiyor. Bu süreçte imdadıma yetişen doktoruma, endişeme ortak olan ve içimi rahatlatan anneme ve Dilara ablamıza teşekkürü bir borç bilirim.

Evet konumuz "ek gıda"...

Öyle bir şey ki bu,  her kafadan bir sesin geldiği, herkesten farklı farklı önerilerin alındığı ve günün sonunda kafanın allak bullak olup ne yapacağını bilemediğin bir dönem.

Öncelikle her şeye saldırıp tüm kaynakları okuyup ondan sonra doktorun söyledikleriyle kafanda harmanlayıp bir de eş dost akraba tavsiyesi işin içine girdi mi, tam bir çorba oluyor. 

O yüzden sakin kalıp ilk önce doktorunuzla ek gıda dönemi için bir görüşme ayarlamanızı tavsiye ederim. Doktorunuza soracağınız tüm soruları bir kağıda liste yapıp yanlarına boşluklar bırakarak, görüşme esnasında yanlarına ufak ufak notlar alın. Daha sonra eve gittiğinizde doktorunuzun söyledikleriyle bebeğinizin ihtiyaçlarını kafanızda birleştirerek ona özel bir liste hazırlayın. İşte bu kadar!

Bizim bu süreçte neler yaptığımızı da şöyle kısaca özetleyeyim size... 

Mila 5 aylık olduğunda yoğurda başladık. Ben yoğurdu yoğurt makinesinde Torku'nun günlük sütü ile yapıyorum, Activia probiyotik yoğurt ile mayalıyorum. Yoğurt yediği dönemde Mila'ya tadımlar da yaptırdım, ufak ufak ağzına sürerek tadını bilsin diye...

Mila 6. ayını doldurduğunda ise doktorumuzdan bir randevu aldım ve tek tek sorularımı sorarak notlarımı aldım. Aşağıda örnek bir günlük menümüzü sizlere fikir vermesi için paylaşıyorum.

Kahvaltı: 1/8 yumurta sarısı, 1 çk tuzsuz lor/tuzsuz beyaz veya labne peynir, 1 tk üzüm pekmezi ve formül süt ile ezilmiş bebe ekmeği 
Ara öğün: ıhlamur, formül süt veya taze sıkılmış meyve suyu [meyve suyu için elma, armut tercih edilebilir veya bir parça muz ezilerek püre şeklinde verilebilir], 
Öğle yemeği: 1/2 havuç 1/4 patates (veya bal kabağı) haşlanıp 1 çk zeytinyağı gezdirilerek cam rendede güzelce ezilir yanına 1 yk yoğurt eklenir
Ara öğün: ıhlamur, formül süt veya taze sıkılmış meyve suyu
Akşam yemeği: Sebze çorbası veya sebze püresi (yanına isteğe bağlı yoğurt veya çorbanın yanına bebe ekmeği de eklenebilir) veya alternatif olarak bazı akşamlar Hipp'in tahıllı ek gıdası (iyi geceler maması) da verilebilir.
**Akşam yemeğinden sonra gece acıktığında formül süt veriyorum. (Gece 3 saatte bir uyanıyor, 120 cc 4 ölçek Evolvia 2 içiyor. Sabah 5'ten sonra sabah 10'a kadar bir şey yeme ihtiyacı hissetmiyor)

Peki ek gıda döneminde beslenme araç ve gereçleri olarak neler kullanıyorum?

1. Cam rende (olmazsa olmazımız, IKEA'dan almıştım pek çok yerde mevcut)
2. Mama sandalyesi (IKEA'nın modeli kesinlikle iş görüyor, şiddetle tavsiye)
3. Mama tabağı (mümkünse silikon ve vakumlu, oioi olabilir)
4. Mama kaşığı (mümkünse silikon, oioi olabilir)
5. Mama önlüğü (kolay yıkanabilir cinsten ve önünde cebi olanlardan, ebebekten almıştım)
6. Ek gıda pişirmek için minik tencere (evde bebeğiniz için ayırabileceğiniz herhangi bir minik tencere iş görür)

Eğer bu süreçte sormak istediğiniz bir şey olursa ben hep burdayım :) Arada yazın dertleşelim olur mu?Sözü çok uzatmadan hepinize başta SAĞLIKLI ve bol kahkahalı günler diliyorum !

CoffeeLoverMom

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 2 (Caffe Nero)

Kahvelerin kalorilerine bakarken espressosu dillere destan dünyaca ünlü kahve zincirlerinden Caffe Nero'yu atlamak olmazdı. Benim Starbucks'tan sonra uğrak yerimdir kendileri... Pandemiden önce Aplus AVM'deki nefis teraslı Caffe Nero'da oturup çalışmayı çok severdim. Şööyle bir iç çektikten sonra hemen konuma dönüyorum. Bugün seninle Caffe Nero'daki kahvelerin kalori değerlerine bakalım istedim. Eğer sen de merak ediyorsan hadi başlayalım. Sıcak İçecekler (Regular boy)* Americano: 15 kcal Cappuccino: 65 kcal Latte: 72 kcal Cortado: 49 kcal Flat white: 72 kcal Espresso: 7 kcal Espresso con panna: 56 kcal Machiato: 9 kcal Ristretto: 7 kcal Filtre kahve:33 kcal Mocha: 305 kcal  White chocolate mocha: 397 kcal Chai latte: 251 kcal Caramel latte: 420 kcal Sıcak çikolata: 361 kcal Sıcak çikolata milano: 248 kcal Soğuk İçecekler (Regular boy) * Iced americano: 15 kcal Iced latte: 155 kcal Iced chai latte: 301 kcal Strawberry & Vanilla frappe creme: 213 kcal Limonata: 1

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 1 (Starbucks)

Gün içerisinde tükettiğin kahvelerin kalori değerlerini biliyor musun? Ya da önce şöyle sorayım, merak ediyor musun? Fazla kilolar hepimizin baş belası... Eğer sen de benim gibi içtiği kahvenin kalori değerini merak edenlerdensen, işte bu yazı tam da senin için. Çünkü kilo kontrolü yapıyorsak sadece yediklerimize değil içtiklerine de dikkat etmemiz gerekiyor biliyorsun. Öyleyse şu kara kaplı defteri açalım ve gün içerisinde içtiğimiz o leziz kahvelerin kaç kalori olduklarına bir bakalım, ne dersin? Benim gündelik hayatta içmekten en keyif aldığım kahve Iced americano ve cold brew . Yaz kış fark etmeden tüm kahveleri soğuk tüketmeyi seviyorum. 1 adet tall boy buzlu (veya sıcak) americano 11 kcal (Grande: 16 kcal, Venti: 22 kcal) iken cold brew yalnızca 1 kcal. Evet yanlış duymadın sadece 1 kcal 😊 Filtre kahve veya şekersiz Türk kahvesi seviyorsan da en az benim kadar şanslısın. Çünkü 1 adet tall boy filtre kahve veya bir bardak şekersiz Türk kahvesinin içerisinde sadece 2 kcal mevc

Kahvenin yanına ne alırsın?

Kahve keyfimize eşlik eden olmazsa olmazımız masum (!) atıştırmalıklar... Peki senin kahvenin yanına en çok tercih ettiğin yiyecek hangisi? Tatlı mı tuzlu mu? Eğer senin de kahvenin yanında abur cubur bir şeyler atıştırma alışkanlığın varsa bu yazımı sana ithaf edeyim. Peki kahve ve çayın yanına sipariş ettiğimiz atıştırmalıklarının kalorisi de lezzeti kadar iyi mi? Ufacık görünen ve gün içinde yemekten saymadığımız kahve yanı atıştırmalıkları aslında diyet ve kilo kontrolü yapanlar için hiç de masum sayılmaz. Birazdan besin değerlerini okuyunca şoka girebilirsin. Kendini hazır hissettiğinde okumaya devam edebilirsin 😊 Kahve deyince akla gelen iki gözde kahve zincirinin satışa sundukları atıştırmalıkların kalori değerlerine göz atacağız birazdan. Önce Starbucks ve ardından da Caffe Nero'nunkilere göz atacağız. Listelerinde çok benzer ürünlerin olduğunu göreceksin, fakat içerdiği kalori değerleri bakımından aralarında bazı farklar var.   Bu arada listede f avorilerimi de parantez