Ana içeriğe atla

Bebek odası sorunsalı

Bebek bekleyen ailelerin hazırlık evresinde belkide en çok takıldıkları konulardan birisi de bebek odası...

Aklımızı o kadar çok karıştırıyorlar ki, takılmamak elde değil...

Birisi diyor "uyku eğitimi için şöyle bir bebek odası şart", öbürü diyor "anneyle uyusun odaya şimdilik gerek yok"... Yok "montessori yatak olsun""aman sakın olmasın çocuk yere düşüverir maazallah" diyeee diyeee kafamız allak bullak oldu.

O yetmiyor bir de bebek odası satan firmalar aklınızı karıştırıyor. Neymiş efendim "biz özel tasarım yapıyoruz o yüzden bu fiyatlardan başlıyor"! Yahu ben evlenirken kendi yatak odama bu kadar harcamadım, ne özel tasarımı ne fahiş fiyatı? diyesiniz geliyor, yutkunuyorsunuz.

Her kafadan bir ses yükseliyor ve biz zavallı bebeveynler ne yapacağımızı şaşırıp kalıyoruz?!  Yahu zaten bebek alışverişi yeterince çetrefilli ve alışık olmadığımız bir konu, bir de dış etkenler bu kadar kafamızı çorba edince ne yapacağımızı iyice sapıtıveriyoruz (Hamile kadın burada hormonların vermiş olduğu yetkiye dayanarak serzenişte bulunuyordu, mazur görünüz.)

Neyse, gel gelelim biz Mila'nın odası için neler aldık? kısmına...

Öncelikle ben de herkesin yapacağı gibi ne, nerede, ne kadar sorularımın cevabını internet üzerinden detaylı bir fiyat araştırması yaparak bulmaya çalıştım. Daha sonra eş dost akraba neler almış, kim hangisinden memnun kalmış, gerekli gereksiz görülen şeyler nelermiş etraflıca sordum soruşturdum. Bu ummalı araştırma neticesinde aklımda pek çok şey şekillendi.

Öncelikle bebek odası dediğimiz şey bebeğin minimum 4-5 aydan sonra kullanması için hazırlanan bir oda. Yani başlangıçta yetişmedi, bütçem yetmedi diye üzülüp kendinizi hırpalamayın sevgili bebeveynler. Hem zaten bebek odası dediğimiz şey, yüksek meblağlar ödeyip senelerce tepe tepe kullanacağız diye alacağımız ürünler değil. Eğer siz de ciddi paralar ödeyip sonran evin bir köşesine atılmış mobilyalara ah vah etmek istemiyorsanız IKEA tarzı uygun fiyatlı bebek odası takımlarına yönelin derim.

Aslında bebek odasından önce ihtiyacımız olacak ilk şey bir "beşik" veya "anne yanı" diye tabir edilen park yataklar. Satın alacağınız beşiğin veya anne yanının annenin yatağının yanına sığacak şekilde olması önemli. Yatak odanızın düzenini ve beşiğin nereye konacağını iyi analiz etmelisiniz ki sonradan odada sıkıntı yaşamayın. Anne yanı için genelde Chicco Next2me modelini öneriyorlar. Benim şansım, kuzenimin beşiğini almam oldu. Böyle bir durum olmasaydı muhtemelen ben de bu modeli veya muadili bir anne yanı ürünü tercih edecektim.

İkinci olarak dikkat etmemiz gereken şey ise bebeğin dolabı. Bebek küçük deyip sevimli iki kapaklı minik bir şey almanızı tavsiye etmem. Zira çevremde bunu deneyimleyen insanların tümü bebek kıyafetlerinin ve malzemelerinin bir süre sonra 3 kapaklı normal bir genç odası dolabına bile sığmadığını söylüyor :) Bu nedenle kullanışlı ve geniş bir 3 kapaklı dolap almak bebek odası için olmazsa olmazlardan diyebiliriz. (Ben de Miloşun kıyafetlerini yıkayıp yerleştirdikten sonra fark ettim, şimdiden böyle yer kaplıyorsa ileride nasıl yer bulacağız? diye:)

Dolabı da hallettik, peki sırada ne var? diyorsanız, mobilya olarak bir şifoniyer ve bir karyola almanız yeterli olacaktır. Karyola için de önünüzde iki seçenek var. Ya uzun ömürlü kullansın diye "büyüyen karyola" alayım diyeceksiniz ya da nasılsa 3-5 sene sonra değiştiririm ne gerek var şimdi bu kadarına deyip normal bir karyola (70*130 veya 60*120 ebatlarında bir karyola) tercih edeceksiniz. Ben başlangıçta bebeğin ihtiyaçlarını ve ilerideki zevklerini tahlil edemeyeceğim için büyüyen karyola almadım, bu işi daha sonra Miloşun kendi zevkine göre seçmek üzere erteledim.

Peki biz hangi marka ve model aldık? Fikir vermesi açısından onu da paylaşayım sizlerle. Biz Mila'nın dolabını, şifonyerini ve karyolasını MASKO Mobilya Kenti'ndeki bebek odası üretici firmalarının hepsini gezdikten sonra, bize en uygun fiyatlı gözümüze en hoş gözüken Almila Mobilya'dan aldık. Almila Mobilya'nın bebek odası için pek çok seçeneği mevcut. Biz bu modellerden "Baby Cute" serisinin gri rengini seçtik. Genel olarak hep beyaz üzerine gri detayları olan bir model olsun istiyorduk. Bu nedenle Mila'nın odasının boyasını da tamamlayıcı olsun diye gri renk yapmıştık. Gri, her zaman dinlendirici ve tamamlayıcı bir renk ben ve eşim için. Mila'nın odasını da pembe gri ve beyaz temalı yapmayı planladığımız için beyaz gri konseptli bu model bizim tam aradığımız modeldi.


Söyleyecek şeyler o kadar birikmiş ki, bir bebek odası için bile sayfalarca yazabilirim sanırım:) Ah Miloş, ne zormuş şu bebek alışverişi :) "Anne isyan yoook, isyan yook, şimdiden böyle yaparsan uykusuz gecelerde ne yapacağız seninle?" dediğini duyar gibiyim:) Haklısın güzel kızım, biz konumuza geri dönelim.

Mobilya kısmını hallettikten sonra geriye tamamen sizin bebeğiniz için hayal ettiğiniz detaylar ve aksesuarlar kalıyor. Mesela ben Miloş için duvara monte edilen, bulut şeklinde, üzerinde "Mila" yazan ve arkasında minik led ışıkların döşeli olduğu bir gece lambası yaptırdım. Lamba 4 adet kalın pil ile çalışıyor, elektrikli olanları da mevcut. N11 üzerinden sipariş etmiştim, dilerseniz muadillerini de araştırabilirsiniz. Buraya tıklayarak benim satın aldığım ürünü de size fikir vermesi açısından inceleyebilirsiniz.  Avize olarak da gittidgidiyor'dan halısıyla aynı desen kumaş avize sipariş ettim. Onun da linkini ekliyorum. Lamba dışında bir de minnoş bir halı aldım. Bunun için Caprice halı'nın anti-alerjik ve kaymaz tabanlı sevimli bulut desenli pembeli grili beyazlı bir modelini tercih ettim. Buraya tıklayarak ürünü inceleyebilirsiniz.


Az kalsın perdeleri unutuyordum:) Odayı güzelleştiren ve renkleri birbiriyle bütünleştiren detaylardan biri de kuşkusuz perde. Bebişin rahatça uyuyabilmesi için güneşlik kısmının yarı geçirgen veya geçirgen olmayan tarzda seçilmesini öneriyorlar. Bebiş gündüz uyurken bile oda karanlık oluyor, o yüzden güneşlik için ışık geçirmeyen modelleri tercih edebilirsiniz. Ben perde işi için de önce internet üzerinden hazır dikilmiş satan yerleri araştırdım, ancak sonra annem bu işe gönüllü olunca (her bebişin böyle bir anneannesi olmalı:) bu işi anneannemize bıraktık ve sadece kumaşları satın aldık. Biz Mila'nın kalın perdelerini pembe üzerine beyaz yıldız desenli seçtik. Güneşlik ve tülünü de düz kırık beyaz seçtik. Eğer İstanbul Avrupa yakasında oturuyorsanız perdelik kumaş ve dikim işi için kesinlikle Zeytinburnu'ndaki İSPER Çarşısı'nı tavsiye ederim. Yan yana pek çok mağaza ve ürün çeşidi mevcut. Ayrıca cüzi bir fiyat karşılığında dikim de yapıyorlar. Biz oradan neredeyse metresini yarı fiyatına bulduk ve kendimiz diktiğimiz için de perdelerimiz çok uyguna geldi. Eğer lokasyon olarak yakınsanız mutlaka perde satın almadan önce bir gidip gezin modelleri inceleyin derim.

Benim bebek odası için şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sormak istedikleriniz varsa mail yoluyla veya bu yazının altına yorum olarak bana ulaşabilirsiniz. Ayrıca sosyal medyadan instagram üzerinden @kahvesseverannee ye DM olarak sorularınızı iletebilirsiniz. Seve seve yardımcı olurum :)

Hepinize bebişlerinizi kucağınıza alacağınız günlerin hayaliyle sağlıklı günler diliyorum hamişler :)

Coffee Lover Mom / CLM

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 2 (Caffe Nero)

Kahvelerin kalorilerine bakarken espressosu dillere destan dünyaca ünlü kahve zincirlerinden Caffe Nero'yu atlamak olmazdı. Benim Starbucks'tan sonra uğrak yerimdir kendileri... Pandemiden önce Aplus AVM'deki nefis teraslı Caffe Nero'da oturup çalışmayı çok severdim. Şööyle bir iç çektikten sonra hemen konuma dönüyorum. Bugün seninle Caffe Nero'daki kahvelerin kalori değerlerine bakalım istedim. Eğer sen de merak ediyorsan hadi başlayalım. Sıcak İçecekler (Regular boy)* Americano: 15 kcal Cappuccino: 65 kcal Latte: 72 kcal Cortado: 49 kcal Flat white: 72 kcal Espresso: 7 kcal Espresso con panna: 56 kcal Machiato: 9 kcal Ristretto: 7 kcal Filtre kahve:33 kcal Mocha: 305 kcal  White chocolate mocha: 397 kcal Chai latte: 251 kcal Caramel latte: 420 kcal Sıcak çikolata: 361 kcal Sıcak çikolata milano: 248 kcal Soğuk İçecekler (Regular boy) * Iced americano: 15 kcal Iced latte: 155 kcal Iced chai latte: 301 kcal Strawberry & Vanilla frappe creme: 213 kcal Limonata: 1

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 1 (Starbucks)

Gün içerisinde tükettiğin kahvelerin kalori değerlerini biliyor musun? Ya da önce şöyle sorayım, merak ediyor musun? Fazla kilolar hepimizin baş belası... Eğer sen de benim gibi içtiği kahvenin kalori değerini merak edenlerdensen, işte bu yazı tam da senin için. Çünkü kilo kontrolü yapıyorsak sadece yediklerimize değil içtiklerine de dikkat etmemiz gerekiyor biliyorsun. Öyleyse şu kara kaplı defteri açalım ve gün içerisinde içtiğimiz o leziz kahvelerin kaç kalori olduklarına bir bakalım, ne dersin? Benim gündelik hayatta içmekten en keyif aldığım kahve Iced americano ve cold brew . Yaz kış fark etmeden tüm kahveleri soğuk tüketmeyi seviyorum. 1 adet tall boy buzlu (veya sıcak) americano 11 kcal (Grande: 16 kcal, Venti: 22 kcal) iken cold brew yalnızca 1 kcal. Evet yanlış duymadın sadece 1 kcal 😊 Filtre kahve veya şekersiz Türk kahvesi seviyorsan da en az benim kadar şanslısın. Çünkü 1 adet tall boy filtre kahve veya bir bardak şekersiz Türk kahvesinin içerisinde sadece 2 kcal mevc

Kahvenin yanına ne alırsın?

Kahve keyfimize eşlik eden olmazsa olmazımız masum (!) atıştırmalıklar... Peki senin kahvenin yanına en çok tercih ettiğin yiyecek hangisi? Tatlı mı tuzlu mu? Eğer senin de kahvenin yanında abur cubur bir şeyler atıştırma alışkanlığın varsa bu yazımı sana ithaf edeyim. Peki kahve ve çayın yanına sipariş ettiğimiz atıştırmalıklarının kalorisi de lezzeti kadar iyi mi? Ufacık görünen ve gün içinde yemekten saymadığımız kahve yanı atıştırmalıkları aslında diyet ve kilo kontrolü yapanlar için hiç de masum sayılmaz. Birazdan besin değerlerini okuyunca şoka girebilirsin. Kendini hazır hissettiğinde okumaya devam edebilirsin 😊 Kahve deyince akla gelen iki gözde kahve zincirinin satışa sundukları atıştırmalıkların kalori değerlerine göz atacağız birazdan. Önce Starbucks ve ardından da Caffe Nero'nunkilere göz atacağız. Listelerinde çok benzer ürünlerin olduğunu göreceksin, fakat içerdiği kalori değerleri bakımından aralarında bazı farklar var.   Bu arada listede f avorilerimi de parantez