Ana içeriğe atla

Hastane çantamda neler var?

Eveeet geldik 30. haftanın sonuna...

Son düzlüğe girdiğimize göre artık hastane çantamızı hazırlayalım dedim ve kendime (internetteki pek çok listeyi tarayarak) özet bir liste yaptım. Belki sizlere faydam olur diye de listemi ve listemdekileri nereden nasıl tedarik ettiğimi sizlerle paylaşmak istedim.

Gelin hep birlikte benim doğum çantamda neler varmış bir göz atalım.

Anne için:
Emzirme için önden açılan gecelik (2-3 adet)
Bakırköy'deki pasajlardan 30-35 tlye askılı penye gecelik aldım. (Piyasadaki fahiş fiyata set olarak satılan lohusa gecelikleri pek benim tarzım değildi, abartıydı)
Lohusa külodu (2-3 adet)
E-bebekten mycey in dantelli lohusa kilodundan aldım. Gri ve pudra renk seçeneği var. (Bir beden büyük almakta fayda var)
Emzirme sütyeni (1 adet)
E-bebekten mycey in dantelli lohusa kilodundan aldım. Gri ve pudra renk seçeneği var.
Doğum sonrası kullanım için ped (1-2 paket)
Depend emici tek kullanımlık 10lu külot (e-bebek vb. pek çok yerde kolayca bulabilirsiniz)
Şal
Mümkünse annenizin kokusu sinmiş olsun :) 
Lohusa sabahlık
Instagram üzerinden sipariş ettim ilgilerinden çok memnun kaldım (@elizabridee)
Lohusa terlik-taç
Instagram üzerinden sipariş ettim (@ruyabebekevi)
Çorap (1-2 çift)
Evden, kendi çoraplarınızdan 1-2 çift soket çorap
Göğüs pedi
Lansinoh ultra ince süper emici göğüs pedi (60'lı paket halinde e-bebekten aldım)
Göğüs pompası
Henüz almadım, marka ve elektrikli olup olmaması konusunda kararsızım. Önerilere açığım.
Süt saklama torbası/kabı
Lansinoh veya kiinde süt saklama poşeti tercih ettim (e-bebekte veya muadil yerlerde bulabilirsiniz)
Meme ucu kremi
Lansinoh meme ucu kremi (ben 2 ay öncesinde kullanmaya başladım, gayet memnunum)
Emzirme örtüsü
Henüz almadım, müslin bezlerimi kullanmayı düşünüyorum.
Telefon ve şarj cihazı
Cankurtaran kardeşler unutulmamalı :)
Tuvalet malzemeleri (tuvalet kağıdı, ıslak mendil, sıvı sabun)
Özel hastanede mutlaka olur gözüyle bakmayın, tedarikli gitmekte fayda var.
Diş fırçası ve macunu, Şampuan, saç kremi, tarak (travel set)
Ben kendime ufak bir travel set çanta yaptım içerisine tüm banyo malzemelerimi koydum, siz de bu şekilde hastanede aradıklarınızı kolayca bulmak adına hepsini bir araya toplayabilirsiniz.
Masaj yağı (susam yağı, lavanta yağı veya aromaterapi için kullanılan yağlar olabilir)
Doğum destekçinizin/size refakat eden kişinin sırt masajı için kullanacağı bir masaj yağı bulundurmanız doğumu kolaylaştırmak için katkı sağlayacaktır deniyor, listeme ekledim.
Hastane çıkışı için eşofman takımı gibi rahat bir kıyafet
Hangi kıyafetin içerisinde kendinizi daha iyi ve rahat hissedecekseniz onu tercih edin
Pilates topu (65-75 cm)
Doğumu kolaylaştırıcı etkisiyle mutlaka hastane odanızda olmazsa olmazlardan 
Makyaj malzemeleri
Hastane çekimi yapılacaksa yanınızda mutlaka götürün.




Bebek için:
Önden iliklenen 3 adet tüm vücut tulumu
Mothercare, carter's, e-bebek, lcwaikiki, koton, jokerbaby, babymall gibi pek çok yerden milaya alışveriş yaptım.
3’lü tulum set (1 takım)
Instagram üzerinden sipariş ettim, tek rahatsız olduğum şey fiyonkları silikonla yapıştırmışlar,  tabi ki o şekilde giydirmem imkansız, sadece tulumu ve şapkayı kullanacağım, ellikleri düz beyaz kullanacağım (@ruyabebekevi)
10’lu hastane çıkışı (2 takım)
Instagram üzerinden kayınvalidem yaptırdı, nakışına bayıldım (@kagankytasarim)
Battaniye (2 adet)
English home, lcwhome ve bakırköy pasajdan birkaç adet battaniye aldım.
Yenidoğan bebek bezi (20-30 adet)
Prima premiumcare 1 yenidoğan 92li aldım. Diğer markaları da deneyeceğim.
Islak mendil
Unibaby yenidoğan ıslak mendil 3lü paket
Bebek losyonu ve pişik kremi
Bepanthol pişik kremi ve unibaby bebek losyonu
Oto koltuğu (0-6 ay)
Maxi-cosi (Uppababy cruz jordan bebek arabası ile uyumlu adaptörü ile birlikte)




Hastane Odası süsleme için:
Takı yastığı isimli somon nakış işlemeli
Instagram üzerinden 3lü tulum set, lohusa tacı ve terliği ile birlikte sipariş ettim (@ruyabebekevi) alternatif olarak @beyzaceyiz de güzel işler yapıyor.
Hastane kapı süsü + pembe tül
Instagram @baykuscraft bu işi en iyi yapan hesap kesinlikle tek geçerim :)
Hediyelik (25’li baby magnet, tüp şişede draje, isimli çikolata)
Hediyelik için malzemelerin tamamını Eminönü'ndeki hanlardan aldım. Instagram IGTV de hastane süslemesi ile ilgili yayınladığım videomdan izleyebilirsiniz. (@kahvesseverannee)
Anne-bebek yatak fiyonk set
Kumaşlar bakırköy'de bir pasajdan alındı ve anne eli değerek mükemmel fiyonklar yapıldı :)
Küvöz eteği
Pembe tül ve etrafına geçirilecek lastik Eminönü'nde bir handan alındı ve anne eli değerek mükemmel fiyonklar yapıldı :)
Masa örtüsü
Eminönü'nden gri renk dertsiz bir örtü 
Lohusa şerbeti + musluklu şerbetlik + bardaklar
Eminönü'nden (organizasyon şirketlerinin kiralama fiyatına) 95 TLye satın aldım, plastik pembe bardaklar 10lu set 10 TL (şerbetin tarifi internette bolca var, bakıp yapacağız artık :)






Hastane süslemesi için satın aldığım şeylerin tamamı için Instagram @kahvesseverannee hesabımda IGTV de bir video çekmiştim, oradan izleyerek fikir edinebilirsiniz. Hastane için yaptırdığım şeylerin bazılarının görsellerini aralara ekledim. Bana sormak istediğiniz bir şey olursa instagram DM üzerinden veya bu postun altına yorum olarak yazabilirsiniz :) 

Tüm hamiş annelere bu tatlı telaşlar ve koşturmacalar için kolaylıklar diliyorum. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 2 (Caffe Nero)

Kahvelerin kalorilerine bakarken espressosu dillere destan dünyaca ünlü kahve zincirlerinden Caffe Nero'yu atlamak olmazdı. Benim Starbucks'tan sonra uğrak yerimdir kendileri... Pandemiden önce Aplus AVM'deki nefis teraslı Caffe Nero'da oturup çalışmayı çok severdim. Şööyle bir iç çektikten sonra hemen konuma dönüyorum. Bugün seninle Caffe Nero'daki kahvelerin kalori değerlerine bakalım istedim. Eğer sen de merak ediyorsan hadi başlayalım. Sıcak İçecekler (Regular boy)* Americano: 15 kcal Cappuccino: 65 kcal Latte: 72 kcal Cortado: 49 kcal Flat white: 72 kcal Espresso: 7 kcal Espresso con panna: 56 kcal Machiato: 9 kcal Ristretto: 7 kcal Filtre kahve:33 kcal Mocha: 305 kcal  White chocolate mocha: 397 kcal Chai latte: 251 kcal Caramel latte: 420 kcal Sıcak çikolata: 361 kcal Sıcak çikolata milano: 248 kcal Soğuk İçecekler (Regular boy) * Iced americano: 15 kcal Iced latte: 155 kcal Iced chai latte: 301 kcal Strawberry & Vanilla frappe creme: 213 kcal Limonata: 1

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 1 (Starbucks)

Gün içerisinde tükettiğin kahvelerin kalori değerlerini biliyor musun? Ya da önce şöyle sorayım, merak ediyor musun? Fazla kilolar hepimizin baş belası... Eğer sen de benim gibi içtiği kahvenin kalori değerini merak edenlerdensen, işte bu yazı tam da senin için. Çünkü kilo kontrolü yapıyorsak sadece yediklerimize değil içtiklerine de dikkat etmemiz gerekiyor biliyorsun. Öyleyse şu kara kaplı defteri açalım ve gün içerisinde içtiğimiz o leziz kahvelerin kaç kalori olduklarına bir bakalım, ne dersin? Benim gündelik hayatta içmekten en keyif aldığım kahve Iced americano ve cold brew . Yaz kış fark etmeden tüm kahveleri soğuk tüketmeyi seviyorum. 1 adet tall boy buzlu (veya sıcak) americano 11 kcal (Grande: 16 kcal, Venti: 22 kcal) iken cold brew yalnızca 1 kcal. Evet yanlış duymadın sadece 1 kcal 😊 Filtre kahve veya şekersiz Türk kahvesi seviyorsan da en az benim kadar şanslısın. Çünkü 1 adet tall boy filtre kahve veya bir bardak şekersiz Türk kahvesinin içerisinde sadece 2 kcal mevc

Kahvenin yanına ne alırsın?

Kahve keyfimize eşlik eden olmazsa olmazımız masum (!) atıştırmalıklar... Peki senin kahvenin yanına en çok tercih ettiğin yiyecek hangisi? Tatlı mı tuzlu mu? Eğer senin de kahvenin yanında abur cubur bir şeyler atıştırma alışkanlığın varsa bu yazımı sana ithaf edeyim. Peki kahve ve çayın yanına sipariş ettiğimiz atıştırmalıklarının kalorisi de lezzeti kadar iyi mi? Ufacık görünen ve gün içinde yemekten saymadığımız kahve yanı atıştırmalıkları aslında diyet ve kilo kontrolü yapanlar için hiç de masum sayılmaz. Birazdan besin değerlerini okuyunca şoka girebilirsin. Kendini hazır hissettiğinde okumaya devam edebilirsin 😊 Kahve deyince akla gelen iki gözde kahve zincirinin satışa sundukları atıştırmalıkların kalori değerlerine göz atacağız birazdan. Önce Starbucks ve ardından da Caffe Nero'nunkilere göz atacağız. Listelerinde çok benzer ürünlerin olduğunu göreceksin, fakat içerdiği kalori değerleri bakımından aralarında bazı farklar var.   Bu arada listede f avorilerimi de parantez