Ana içeriğe atla

Hamilelikte okumak için kitap önerileri

Aslında bu blogdaki tüm yazılarımı, hamilelik sürecimde aklıma takılan sorulardan ve hamilelerin en çok merak ettiği konulardan derleyerek yazıyorum.
Mesleğimin getirdiği araştırmacı ruhumun da etkisiyle benim ilk olarak öğrenmek istediğim şey "bilinçli bir hamilelik süreci geçirmek ve kendimi mental olarak daha iyi hissetmek için ne tür kaynaklara başvurmalıyım?" sorusunun cevabı oldu.


Öyle ki etrafta sizi etkisi altına almaya hazır bir bomba gibi bekleyen yüzlerce hurafe ve negatif doğum hikayelerinin dolu olduğunu düşünürsek, bu sorunun cevabını biran önce bulmak ve o kaynaklara yönelmek sizin ve bebeğinizin psikolojisi açısından çok çok iyi olacaktır.

Gel gelelim ben de aynen böyle yaptım. Negatif tüm söylemlere kulağımı tıkadım ve başta ebemin önerdiği 3 altın değerindeki kitap olmak üzere okumalarıma başladım. Nedir bu 3 kitap? diye soracak olursanız hemen yazar ve kitap isimlerini aşağıya iliştiriyorum. Hemen hemen tüm kitapçılarda bulabileceğiniz kitaplar bunlar (Ben D&R dan almıştım, ulaşamayan ve okumak isteyenler olursa kendilerine kitaplarımı gönderebilirim. Bunun için benimle instagram @kahvesseverannee DM üzerinden veya bu postun altına yorum yazarak iletişime geçebilirsiniz)

1.Ina May Gaskin - Doğuma Hazırlık Rehberi
2. Mary F. Mongan - Hypnobirthing: Mongan Yöntemi
3. Hakan Çoker - Dr. Hakan Çoker'le 100 Soruda Doğal Doğum (Söyleşi: Zuhal Eyüpoğlu)

Hakan Çoker'in kitabını sesli kitap olarak dinlemiştim. Harika bir soru cevap dizisi oldu benim için. Doğal doğum ile ilgili aklıma takılan tüm sorularımın yanıtlarını bu kitapta buldum diyebilirim. Yine hypnobirthing kitabı da sizin doğum sırasında ne tür telkinlerle masajlarla nefes egzersizleri ve hareketlerle kendinizi rahatlatabileceğinizi ve bu esnada size eşlik edecek olan doğum refakatçisinin de ne tür roller üstlenmesi gerektiği üzerine yazılmış güzel bir kitap, başucumda yatmadan önce her gün birkaç sayfa okudum ve bana çok iyi geldi. Dili yormuyor, gün içerisinde rahatlıkla kafa dağıtmak için de okuyabilirsiniz. Ina May Gaskin'in kitabına gelirsek, kendisi zaten dünyaca ünlü bir ebe ve onun önerileri doğrultusunda hazırlanan bir kitap da kesinlikle okunacaklar listesinde yer almalı diye düşünüyorum.

Bu 3 kitabın haricinde neler yaptım? Gerek Türk bloglardan gerekse yabancı bloglardan ve forum sitelerinden bolca pozitif doğum hikayeleri okumaya çalıştım. Hamilelik öncesinde favorilerim arasında yer alan Dr. Banu Çiftçi'nin youtube kanalındaki videolarını izledim. Banu hanımın anlatımı o kadar güzel ve ses tonu o kadar rahatlatıcı ki, kendisiyle tanışmamış olmama rağmen gerek içtenliğiyle gerekse kendinden emin anlatımlarıyla ve yaptığı uygulamalarla Türkiye'deki sayılı doktorlardan biri olduğunu çok net hissettiriyor. Banu hanımın videolarının ve makalelerinin yer aldığı ve aynı zamanda hamilelik süreci takibi yapabileceğiniz bir de uygulaması var. Appstore ve Googleplay üzerinden indirilebiliyor. İndirmediyseniz mutlaka bir bakın derim, hafta hafta yaşayabilecekleriniz ile ilgili makalelerin yer alması benim en çok hoşuma giden şey oldu.

Yukarıda bahsettiğim kaynaklar dışında gündelik sıkıntıları bir kenara bırakıp kafamı biraz rahatlatmak için hamilelik sürecini yaşamış olan annelerin yazdığı kitaplardan da faydalandım. Örneğin Hande Birsay'ın "Emiyor mu? Mükemmel Annelik Beni Teğet Geçti" isimli kitabı beni hem güldürdü hem de mükemmel anne olmak için kendini hırpalayan kadınların halini bir kez daha gözler önüne sermesi açısından bana güzel bir ironi yaşattı.Özellikle de benim gibi mükemmeliyetçi bir kişiliğe sahipseniz kesinlikle okumanız gereken kitaplardan biri bence. Bu kitap sizin kendi büyük resminize dışarıdan bakmanızı sağlıyor ve sizi yapmamanız gerekenler konusunda tatlı tatlı uyarıyor :)


Hande Birsay'ın kitabı dışında piyasada sıkça rastladığımız ve yine kafa dağıtmak için harika birer kitap olduğunu düşündüğüm 2 kitaptan daha söz etmek istiyorum. Bunlardan ilki Şermin Yaşar'ın "Başlarım Şimdi Anneliğe" isimli kitabı, diğeri ise Akasya Asıltürkmen başta olmak üzere birçok anne yazarın bir araya gelerek kendi annelik serüvenlerini ve bu süreçteki deneyimlerini kaleme aldıkları bir kitap olan "Anne Olunca Anlarsın" isimli kitap. İkisi de gün içerisindeki yorgunluğumu unutturan, beni yer yer güldüren ve düşündüren kitaplardı. Hamileliğimin ilk başlarında alıp okumuştum. Yine okumak isteyen ve kitaplara ulaşamayan arkadaşlar bana ulaşabilirler. Kendilerini bu kitapları da gönderebilirim.


Şimdilik benim önerebileceklerim bu kadar. Hamilelik sürecinde yararlandığım farklı kaynaklar olursa bu yazıyı güncelleyerek sizinle yine paylaşacağım. Güzeller güzeli anne adayları ve anneler kendinize çok iyi bakın, sevgiyle kalın.

CoffeeLoverMom / CLM





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 2 (Caffe Nero)

Kahvelerin kalorilerine bakarken espressosu dillere destan dünyaca ünlü kahve zincirlerinden Caffe Nero'yu atlamak olmazdı. Benim Starbucks'tan sonra uğrak yerimdir kendileri... Pandemiden önce Aplus AVM'deki nefis teraslı Caffe Nero'da oturup çalışmayı çok severdim. Şööyle bir iç çektikten sonra hemen konuma dönüyorum. Bugün seninle Caffe Nero'daki kahvelerin kalori değerlerine bakalım istedim. Eğer sen de merak ediyorsan hadi başlayalım. Sıcak İçecekler (Regular boy)* Americano: 15 kcal Cappuccino: 65 kcal Latte: 72 kcal Cortado: 49 kcal Flat white: 72 kcal Espresso: 7 kcal Espresso con panna: 56 kcal Machiato: 9 kcal Ristretto: 7 kcal Filtre kahve:33 kcal Mocha: 305 kcal  White chocolate mocha: 397 kcal Chai latte: 251 kcal Caramel latte: 420 kcal Sıcak çikolata: 361 kcal Sıcak çikolata milano: 248 kcal Soğuk İçecekler (Regular boy) * Iced americano: 15 kcal Iced latte: 155 kcal Iced chai latte: 301 kcal Strawberry & Vanilla frappe creme: 213 kcal Limonata: 1

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 1 (Starbucks)

Gün içerisinde tükettiğin kahvelerin kalori değerlerini biliyor musun? Ya da önce şöyle sorayım, merak ediyor musun? Fazla kilolar hepimizin baş belası... Eğer sen de benim gibi içtiği kahvenin kalori değerini merak edenlerdensen, işte bu yazı tam da senin için. Çünkü kilo kontrolü yapıyorsak sadece yediklerimize değil içtiklerine de dikkat etmemiz gerekiyor biliyorsun. Öyleyse şu kara kaplı defteri açalım ve gün içerisinde içtiğimiz o leziz kahvelerin kaç kalori olduklarına bir bakalım, ne dersin? Benim gündelik hayatta içmekten en keyif aldığım kahve Iced americano ve cold brew . Yaz kış fark etmeden tüm kahveleri soğuk tüketmeyi seviyorum. 1 adet tall boy buzlu (veya sıcak) americano 11 kcal (Grande: 16 kcal, Venti: 22 kcal) iken cold brew yalnızca 1 kcal. Evet yanlış duymadın sadece 1 kcal 😊 Filtre kahve veya şekersiz Türk kahvesi seviyorsan da en az benim kadar şanslısın. Çünkü 1 adet tall boy filtre kahve veya bir bardak şekersiz Türk kahvesinin içerisinde sadece 2 kcal mevc

Kahvenin yanına ne alırsın?

Kahve keyfimize eşlik eden olmazsa olmazımız masum (!) atıştırmalıklar... Peki senin kahvenin yanına en çok tercih ettiğin yiyecek hangisi? Tatlı mı tuzlu mu? Eğer senin de kahvenin yanında abur cubur bir şeyler atıştırma alışkanlığın varsa bu yazımı sana ithaf edeyim. Peki kahve ve çayın yanına sipariş ettiğimiz atıştırmalıklarının kalorisi de lezzeti kadar iyi mi? Ufacık görünen ve gün içinde yemekten saymadığımız kahve yanı atıştırmalıkları aslında diyet ve kilo kontrolü yapanlar için hiç de masum sayılmaz. Birazdan besin değerlerini okuyunca şoka girebilirsin. Kendini hazır hissettiğinde okumaya devam edebilirsin 😊 Kahve deyince akla gelen iki gözde kahve zincirinin satışa sundukları atıştırmalıkların kalori değerlerine göz atacağız birazdan. Önce Starbucks ve ardından da Caffe Nero'nunkilere göz atacağız. Listelerinde çok benzer ürünlerin olduğunu göreceksin, fakat içerdiği kalori değerleri bakımından aralarında bazı farklar var.   Bu arada listede f avorilerimi de parantez