Ana içeriğe atla

Doğuma hazırlık eğitimi de neymiş?

"Doğuma hazırlık eğitimi de neymiş canım? Bizim zamanımızda böyle şeyler mi vardı?"
diyerekten isyan eden ablalarımızı teyzelerimizi duyar gibiyim.

Yeni yeni yaygınlaşan bir eğitim kendileri... Olmalı mı olmamalı mı? diye tartışmaktan ziyade bu eğitimler biz ebeveyn adaylarına ne sağlıyor, neler öğretiyor, bu konuya değineceğim biraz. Sonrasında siz zaten kendiniz ve bebeğiniz için vermeniz gereken en doğru kararı vereceksiniz.

Benim bu eğitimlerle tanışıklığım, kuzenimin bana "mutlaka bir doğuma hazırlık eğitimi al" demesiyle başladı. Açıkçası bu eğitimler hakkında hiçbir fikrim yoktu ve o anda ona bu durumu çaktırmadan "tabi ki alacağım, çok haklısın" dedim :) Sonrasında hummalı bir araştırma sürecine girdim tabiki...

Kedisinin (biricik kızı Karamel'inin) üstüne bu kadar titreyen ve onu evlattan ayrı koymayan ben, tabiki doğuma da en ince detayına kadar hazırlanmalı ve Mila için bilmem gereken tüm bilgilere sahip olmalıydım.

Öyle mi böyle mi olmalı derken tüm sosyal medya platformları üzerinden doğuma hazırlık eğitimlerini araştırmaya koyuldum. Önceliğim İstanbul Doğum Akademisi (İDA)'nden mutlaka eğitim almış ve aynı zamanda tıbbi birikimi de (yani ebe hemşire gibi bilgi sahibi) olan biriden bu eğitimi almaktı. 

Pek çok kişiden fiyat aldım görüşmeler yaptım içerik bilgisi aldım ve sonunda kararımı Doula Irmak ve Ebe Serap'tan yana kullandım. Neden mi? Pek çok nedeni var aslında...


Öncelikle ilk isteğim olan hem İDA'dan eğitim almış hem de tıbbi birikimi olan iki güzel insan ile bu eğitimi gerçekleştirdik. Hem bu eğitimi ev ortamı sıcaklığında 6-8 eşin katılımı ile birlikte aldık (ki birazdan neden birebir eğitim seçmedim ondan da bahsedeceğim). Hem güleryüzlü ve açık iletişimleriyle aklımızdaki tüm soru işaretlerini cevaplandırdılar Hem de hiç sıkılmadan keyifli bir haftasonu geçirdik.

Başlangıçta eğitimin 12 saat süreceğini öğrendiğimde ufak çaplı bir şok yaşayıp, "yaa o kadar saat ne yapacağız biz orada? Hüseyin hayatta durmaz" deyip bir geri adım atmadım değil :) Ama bu düşüncemi yerle bir eden ve nasıl geçtiğini anlamadığımız saatler sonunda yüzümüzde 32 diş gülümsemeyle oradan ayrılmak pahabiçilemezdi gerçekten...


Birebir eğitim almak hep bana daha iyi olacakmış gibi gelirdi, öğrenciliğinde özel ders alanlar bilir, dersleri daha iyi özümser daha başarılı olurduk. Ben de bu kafayla hem birebir eğitim olsun istiyordum. Bu yargımı da bu eğitim sayesinde yıkmış oldum. Neden mi? Çünkü oradaki her insan farklı hastanelere ve doktorlara gidiyorlar, gebelikleri süresince sizden pek çok farklı durum ile karşılaşıyorlar. E hal böyle olunca o interaktif sınıf ortamında sizin aklınıza gelmeyen veya düşünmediğiniz pek çok durum ile ilgili bilgi sahibi olma şansı elde ediyorsunuz. İşte tam da bu yüzden çok kalabalık olmayan 5-8 çiftin olduğu toplu eğitimlere katılmanızı kesinlikle öneririm.

Doğuma hazırlık eğitimleri ile ilgili bir diğer önemli konu ise "eş katılımı". Eğer doğumda eşinizin size panik ve korkuyla değil de her şeyin farkında olarak nefes egzersizleri, masajlar ve doğru yönde telkin ile yaklaşmasını istiyorsanız, mutlaka eşinizle birlikte bu eğitime katılmalısınız. Hüseyin de başta her baba adayı gibi bu eğitimin çok da gerekli olmadığını düşünüyordu, ancak çıktığımızda pek çok arkadaşımızla sohbet esnasında benden önce ne kadar çok şey öğrendiğini ve bu eğitimin kendisine ne kadar faydalı olduğunu büyük bir heyecanla paylaştı. 


Evet güzel anne adayları... Bebek geliyor, ama gelişi ile birlikte pek çok fedakarlık da istiyor sizden... Ne olur bu eğitimi gereksiz görüp, "olmasa da olur" gibi değerlendirmeyin. Bazı devlet hastanelerinde (ben tarihlerim ve lokasyonum uymadığı için katılamadım) bu eğitimler mevcut, eğer maddi olarak böyle bir imkan yaratamayacağınızı düşünüyorsanız (ki benim gittiğim eğitim gerçekten piyasanın yarı fiyatıydı) mutlaka devlet hastanelerinin veya takibinizin yapıldığı özel hastanelerinizin eğitimlerinden yararlanın. Benim takibimin yapıldığı hastanemde ne yazıkki böyle bir eğitim yoktu, bu nedenle dışarıdan almak durumunda kaldım. 

Eğer aldığım eğitimle ilgili detaylı sormak istedikleriniz olursa bu postun altına sormak istediklerinizi yazabilir veya sosyal medya (instagram @kahvesseverannee) üzerinden bana mesaj yolu ile ulaşabilirsiniz.

Doğuma az kaldı, heyecan dorukta... Elimden geldiğince yazmaya devam edeceğim. 
Vakit ayırıp yazımı okuyan tüm anne adaylarına çok teşekkür ediyorum :)
Sevgiyle kalın.

KahveSeverAnne
CoffeeLoverMom

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 2 (Caffe Nero)

Kahvelerin kalorilerine bakarken espressosu dillere destan dünyaca ünlü kahve zincirlerinden Caffe Nero'yu atlamak olmazdı. Benim Starbucks'tan sonra uğrak yerimdir kendileri... Pandemiden önce Aplus AVM'deki nefis teraslı Caffe Nero'da oturup çalışmayı çok severdim. Şööyle bir iç çektikten sonra hemen konuma dönüyorum. Bugün seninle Caffe Nero'daki kahvelerin kalori değerlerine bakalım istedim. Eğer sen de merak ediyorsan hadi başlayalım. Sıcak İçecekler (Regular boy)* Americano: 15 kcal Cappuccino: 65 kcal Latte: 72 kcal Cortado: 49 kcal Flat white: 72 kcal Espresso: 7 kcal Espresso con panna: 56 kcal Machiato: 9 kcal Ristretto: 7 kcal Filtre kahve:33 kcal Mocha: 305 kcal  White chocolate mocha: 397 kcal Chai latte: 251 kcal Caramel latte: 420 kcal Sıcak çikolata: 361 kcal Sıcak çikolata milano: 248 kcal Soğuk İçecekler (Regular boy) * Iced americano: 15 kcal Iced latte: 155 kcal Iced chai latte: 301 kcal Strawberry & Vanilla frappe creme: 213 kcal Limonata: 1

İçtiğin kahvenin kalorisini biliyor musun? - 1 (Starbucks)

Gün içerisinde tükettiğin kahvelerin kalori değerlerini biliyor musun? Ya da önce şöyle sorayım, merak ediyor musun? Fazla kilolar hepimizin baş belası... Eğer sen de benim gibi içtiği kahvenin kalori değerini merak edenlerdensen, işte bu yazı tam da senin için. Çünkü kilo kontrolü yapıyorsak sadece yediklerimize değil içtiklerine de dikkat etmemiz gerekiyor biliyorsun. Öyleyse şu kara kaplı defteri açalım ve gün içerisinde içtiğimiz o leziz kahvelerin kaç kalori olduklarına bir bakalım, ne dersin? Benim gündelik hayatta içmekten en keyif aldığım kahve Iced americano ve cold brew . Yaz kış fark etmeden tüm kahveleri soğuk tüketmeyi seviyorum. 1 adet tall boy buzlu (veya sıcak) americano 11 kcal (Grande: 16 kcal, Venti: 22 kcal) iken cold brew yalnızca 1 kcal. Evet yanlış duymadın sadece 1 kcal 😊 Filtre kahve veya şekersiz Türk kahvesi seviyorsan da en az benim kadar şanslısın. Çünkü 1 adet tall boy filtre kahve veya bir bardak şekersiz Türk kahvesinin içerisinde sadece 2 kcal mevc

Kahvenin yanına ne alırsın?

Kahve keyfimize eşlik eden olmazsa olmazımız masum (!) atıştırmalıklar... Peki senin kahvenin yanına en çok tercih ettiğin yiyecek hangisi? Tatlı mı tuzlu mu? Eğer senin de kahvenin yanında abur cubur bir şeyler atıştırma alışkanlığın varsa bu yazımı sana ithaf edeyim. Peki kahve ve çayın yanına sipariş ettiğimiz atıştırmalıklarının kalorisi de lezzeti kadar iyi mi? Ufacık görünen ve gün içinde yemekten saymadığımız kahve yanı atıştırmalıkları aslında diyet ve kilo kontrolü yapanlar için hiç de masum sayılmaz. Birazdan besin değerlerini okuyunca şoka girebilirsin. Kendini hazır hissettiğinde okumaya devam edebilirsin 😊 Kahve deyince akla gelen iki gözde kahve zincirinin satışa sundukları atıştırmalıkların kalori değerlerine göz atacağız birazdan. Önce Starbucks ve ardından da Caffe Nero'nunkilere göz atacağız. Listelerinde çok benzer ürünlerin olduğunu göreceksin, fakat içerdiği kalori değerleri bakımından aralarında bazı farklar var.   Bu arada listede f avorilerimi de parantez